zomerkamp2015.reismee.nl

Zaterdag 15-08

Zaterdag 15 augustus en er is alweer een jaar voorbij. Wij als leiding zijn net een beetje uitgeslapen van vorig jaar en dan sta je alweer je koffer in te pakken. En dat niet alleen, want dit jaar hebben we een minions-thema dus als leiding sta je behalve alle spullen die je altijd al mee moet nemen ook nog eens een minion-onesie in te pakken. Het kostte een ritje naar Eindhoven, maar dan loop je er wel prettig geel en blauw bij. Wel een geluk dat het niet heel warm en droog was, want daardoor bleven die pakken tenminste droog.

Op het veld werd het heel vol. Er gaan dit jaar 73 schatten van kinderen mee (hopen we) en dat zijn er veel meer dan de afgelopen jaren. Grotere bus dan anders met ook een aanhanger, Eric die vandaag en volgende week heen en weer rijdt om alle grote spullen te brengen en halen en dat paste allemaal precies. Verder was het leuk om heel veel bekende gezichten en ook weer een aantal nieuwe te zien. Fijn ook dat iedereen ruim op tijd was, want daardoor scheurde de bus mooi op tijd richting Loon op Zand.

In Loon op Zand aangekomen werden de bussen in hoog tempo uitgepakt, was het even wachten maar daarna werd de leiding voorgesteld en hoorde iedereen op welke slaapzaal hij of zij terecht kwam. Spullen daar naartoe, bedden opmaken en het bos in voor de nummerloop. Intussen had Sven zijn bed al aan tal van meiden laten zien en uitgenodigd om bij hem te komen slapen. Voor alle duidelijkheid: Sven is 3 jaar oud en slaapt samen met Jerry apart van de anderen.

Bij de nummerloop waren er 6 groepen die in een kleine speurtocht verschillende opdrachten moesten doen en twee series met vragen moesten beantwoorden. Voor u een paar van die vragen: Rotterdam begint met een r en eindigt met een? Hoeveel maanden hebben 28 dagen? Wanneer is 10 + 3 samen 1? en Een cowboy komt op vrijdag de stad in en gaat twee dagen later op vrijdag weer de stad uit, hoe kan dat? De antwoorden staan aan het einde van dit stukje.

Bij de nummerloop dachten Robin en Hans helemaal goed te zitten. Een tennisopdracht en Lucas in de groep, dat kon niet fout want Lucas heeft jaren getennist. Nou ja, dat dachten ze maar hij bleef steken op nul punten. Verder dachten ze dat Quirijn ook wel flink zo scoren, maar dat bleek eveneens een misvatting. Waar Koen Bruin bij het darten 68 punten gooide bleef Quirijn steken op 0 (nul). Gelukkig kon hij er hard om lachen want anders hadden we dit niet durven tikken. Het aantal punten dat hij haalde bij het tennissen en bij het jeu des boulesspel zullen we maar niet precies noemen, maar dat was ongeveer 10 keer zo hoog als zijn punten bij het darten. Bij een andere groep zei Jordy tegen Emmie “alsjeblieft, dit kun je vast niet” waarop Emmy haar eerste pijl in de roos gooide. Zo doe je dat, fijn dat iemand die voor het eerst mee is Jordy ook al niet serieus neemt. Uiteindelijk werd de nummerloop gewonnen door de groep waar onder andere Frits, Caitlin, Koen Blokland, Matthijs en Daniel inzaten.

Na het eten en de afwas (waar Fleur, Imre en Melissa zonder vragen kwamen helpen, dank jullie wel) gingen we weer het bos in voor het dierengeluidenspel. Dat was dit jaar best moeilijk want het regende steeds harder. Hoe hard de dieren ook gilden, ze waren slecht te horen door al het geruis op de achtergrond en het gegil van de zoekende kinderen. Toch werd er fanatiek en enthousiast gespeeld en bleef het humeur van iedereen goed. Na wat fruit gingen alle jongsten vervolgens naar bed. Omdat het steeds harder ging regenen hebben we met de ouderen niets meer gedaan, die zitten nu in de eetzaal voetbal te kijken, jungle speed te spelen, een bordspel op een ipad te spelen en te kletsen. Zo kunnen ze weinig energie kwijt, is voor ons dus even afwachtten hoe laat ze gaan slapen.

Voorlopig lijkt dat niet heel snel te zijn. Zo waren Julie en Caitlin net zoek (dacht Marisca). Alle slaapzalen doorzoeken waar die kunnen zijn, blijken ze bij de kleinste meisjes te zitten waar ze Frozenliedjes aan het zingen zijn. Wat zijn het toch een schatjes. Ook zien we net Tobias de gang naar de meidenslaapzalen inlopen. Renate er achteraan want dat kan natuurlijk niet, blijkt dat hij alleen maar Job en Berend die daar al zaten kwam halen. Geen idee of hun vriendschap dit overleeft….. Nou ja, het zal nog wel een poosje onrustig blijven.

Als laatste de beloofde antwoorden:

e (eindigt begint met een e)

alle

op de klok

zijn paard heet vrijdag.

Zo dit was het voor de zaterdag, even een paar uurtjes slapen, morgen volgt er weer een verslag en hopelijk een paar zonnige foto’s……..

Chantal

het klinkt weer heerlijk! Met veel plezier gelezen, bedankt voor deze verslagen!

Chantal

We vragen ons af: wie schrijft deze verslagen?
En is er extra fotoruimte nodig?
Dank en Grtjs

Sharmila

Klinkt goed! Jullie hebben echt al veel leuke dingen gedaan. Het weer gaat steeds beter worden en vandaag valt het in Rotterdam mee.
Kusjes aan Tristan en Rowan!