zomerkamp2015.reismee.nl

Vrijdag

Vrijdag, inburgering en zevenkamp

Op vrijdagzaten we allemaal fris en fruitig om half negen weer aan het ontbijt. Fleur was weer helemaal vrolijk, want er waren stenen borden en mokken dus dat betekende afwas. Nadat die was gedaan en er een kilootje of wat aardappels waren geschild (dat doen wij als leiding zelf, we zijn blij dat de aardappels veel makkelijker en sneller schillen dan 10 jaar geleden) gingen we het bos in voor het inburgeringsspel. Een spel waarbij je vragen over Nederland moest beantwoorden nadat je geblinddoekt door een bos lopend bij een grens was aangekomen. Vraag fout, dan moest je terug naar af en weer naar de grens waar je niet overheen was gekomen. Echt maf wat kinderen over Nederland weten. Zo wist Koen Blokland dat de gemeente Staverden maar een stuk of 30 inwoners had. Was voor een film in Arcaplex in Spijkenisse voorbij gekomen. De mannen van Dijkshoorn wisten dan weer dat het hoogste punt van Nederland 321 of 322 meter was. Zaken waar wij als leiding echt geen idee van hadden. Waar je een bijstandsuitkering aan moet vragen wist dan weer bijna niemand. Het met een blinddoek voor door het bos lopen terwijl een van de groepsoudsten aanwijzingen geeft was dan voor de kleinsten weer een hele opgave. Zo liep Basje op aanwijzing van Emmie tot twee keer toe keihard tegen een boom. Voor alle anderen van de groep was dat natuurlijk groot plezier.
Na de lunch startte de zevenkamp. Zeven keer 10 minuten knallen voor alle kids. Spelletjes die gebaseerd waren op allerlei spellen en meer waar je normaal gesproken je telefoon voor gebruikt. Candy crush (met een handdoek waterballonnen transporteren), angry birds (eieren van een tafel mikken), snake (als geblinddoekte polonaise hapjes pakken) en nog veel meer. Voor zover ik kan beoordelen werd er heel fanatiek gespeeld ondanks het feit dat het inmiddelsvrijdagmiddagwas en alle kinderen deze week toch wel wat uurtjes slaap hebben gemist. Na afloop van de zevenkamp ging het waterballet los. Dit keer niet uit de lucht maar uit de kraan want het was echt fantastisch weer. Kijk vooral naar de foto's want het was geweldig. Zelden zo veel water gezien, zelden ook zo veel dames gezien die fanatiek meededen.
Wat echt raar was, is dat we spinazie aten. Kan aan mij liggen want na zo'n week als deze ben ik iets minder scherp dan anders, maar ik kan me echt niet herinneren op de laatste avond aardappels gegeten te hebben. Maar volgens alle anderen is dat altijd zo, dus moet ik toch maar eens beter opletten. Ook nu nog afwas, alles en iedereen douchen, de bonteavondkleding aan, op de groepsfoto en door naar de bonte avond. Het is echt de drukste dag van de hele week, de koffie 's-avonds schiet er volledig bij in. Op dit moment worden er halverwege een quiz oorkondes uitgedeeld. De prijs voor meeste ruimte in beslag nemen met je kleding gaat naar Dilayda, de prijs voor grootste loser naar Quirijn (de eerste dag mislukte echt alles wat hij tijdens de nummerloop deed en dat achtervolgt hem de hele week, hij neemt de prijs dan ook met plezier in ontvangst) de prijs voor meest huwbare dames uiteraard naar Fleur en Imre, de aanmoedigingsprijs voor de traagste eter naar Tara en de prijs voor het zusje dat wij allemaal wel zouden willen hebben naar Eline Le Coq van Toledo.
Na de quiz is de muziek aangegaan. De ooit zo kleine Frits en Thijs gaan echt helemaal los, Elke voert de feestbeesten aan, Pim blijft maar dansen, Lennart knalt door de zaal, indyra danst met Sipke, Nikkie moppert wanneer ze naar bed moet, Fennie danst voorzichtig, Justin juist heel wild en nu de jongsten naar huis zijn staat bijna alles en iedereen van 14 en ouder te dansen. Bas en Remco zijn deejay en alles wat ze opzetten is goed dus wij zijn als leiding voorlopig nog niet naar bed.....