zomerkamp2015.reismee.nl

Weer thuis

Het is zondagochtend kwart voor tien. Ik zit gezellig naast Dilayda bij Sperwers in de zon langs de lijn want het eerste gaat zo een oefenwedstrijd spelen. Marisca, Mike en Hubert lopen al warm, ik ben benieuwd of ze de bal wel aan zien komen of dat hun ogen nog dicht zitten van de slaap.

Wat we nog even kwijt willen:
- Dilayda is 9 jaar oud kletst me de oren van mijn hoofd terwijl ze gisteren tot half twaalf 's-avonds in een zwembad heeft gezeten.
- Koen Bruin vond het toch wel vervelend dat hij zo veel familieleden bij zich had want die letten zo goed op hem. Melissa vond dat andersom want voor haar waren er nu 15 leiders op 72 kids en dat is een betere verhouding dan thuis.
- dat Renate de laatste avond om half vier zei "ik heb helemaal nog geen slaap" is slecht gevallen bij de oudste dames.
- bij het opruimen bleven er nog wat kleren over. Nadat Lennart zijn ouders hadden gekeken of er nog iets van hun zoon bijzat was bijna alles weg.
- de bus was wat laat. Kwam volgens hem door een vechtpartij tussen wat mensen die op weg waren naar de Efteling. Die smoes hadden we nog nooit gehoord. (Bleek achteraf helaas geen smoes te zijn maar gewoon echt waar).
- we denken dat we alle kinderen redelijk heel hebben afgeleverd. Ze kunnen wat krasjes hebben, maar dat komt vooral doordat echt iedereen dit jaar tot de laatste dag meedeed aan alle spellen en wilde winnen. Is gelijk een compliment voor iedereen die mee is geweest.
- er zijn nog wat kledingstukken en theedoeken over. Sorry wanneer er iets niet is teruggekomen of wanneer uw zoon of dochter ineens heel veel sokken heeft. We hebben echt geprobeerd in de gaten te houden wat van wie was, maar wanneer ouders al setjes met twee broeken en setjes met twee shirts maken wordt dat wel eens wat lastig.
- het wordt misschien wat ongeloofwaardig, maar wij bedanken alle ouders enorm voor het opvoeden van hun kinderen. Wanneer je vraagt of ze iets willen doen doen ze dat over het algemeen zonder sputteren, de oudsten nemen de jongsten op sleeptouw waar en wanneer dat nodig is, er zijn nauwelijks ruzies en zeker bij de slaapzalen van de vier jongste groepen gaat het licht redelijk op tijd uit omdat iedereen gaat slapen.
- mocht u denken "die tandenborstel die ik heb meegegeven ziet er ongebruikt uit" of "maar er is geen tandpasta gebruikt" dan kan dat kloppen maar dat betekent niet dat uw kind zijn of haar tanden niet heeft gepoetst. We hebben altijd extra tandenborstels bij ons voor kinderen die die van henzelf niet kunnen vinden en in ieder geval bij de heren stond er een tube tandpasta waar iedereen gebruik van kom maken.
Ik stop ermee. Bedankt voor het meegeven van uw zoon en/of dochter en alle positieve reacties. Wij gaan nu even vakantie vieren en dan weer op weg naar het Paaskamp. Graag tot dan,
Renate, Jordy, Carla, Roy, Remco, Daisy, Hubert, Robin, Hans, Marisca, Mike, Charlotte, Jerry, Petra en Dennis

Leo Faasse

hartelijk dank voor de mooie verhalen en de uitstekende zorg, grote klasse.

Manon Kleijweg

Wat hebben jullie ze een leuke week bezorgd! Onze zoon heeft het fantastisch gehad.
Veel dank en de groeten aan jullie allemaal namens Fons.