zomerkamp2015.reismee.nl

Zondag 16 augustus

Na een heerlijke nacht slapen (vooral voor Jordy Steehouwer, vraag zelf maar aan hem waarom) was het alweer zondag. Justin pakte zijn zakje met kleren met de sticker "zondag" en vond daarin sokken, een onderbroek, twee shirts maar geen broek. En dan vindt zijn moeder het raar dat hij wel eens de kleren van een ander aan heeft. Justin loste het trouwens prima op door zijn inmiddels weer droog geworden broek van zaterdag aan te doen en gelukkig had hij nu een extra shirt voor vandaag over.
Het ontbijt was al een stuk stiller dan het diner van gisterenavond. We hadden er een eitje bij. Vroeger werden die geschild, maar tegenwoordig kunnen de meiden van 14 en ouder maar niet ophouden over het feit dat je eitjes moet "Pelle". Voor Marvin was dat als PSV-fan allemaal een brug te ver, maar hij was wel zo ver in de war dat hij zout in zijn thee gooide. Een ander die daar van in de war raakte was Joshua. Want toen na het eten "hand in hand" werd gezongen zat hij gewoon mee te deinen. De laatste die de kluts licht kwijt raakte, was Ingmar. Hij liet een bakje met eierschillen uit zijn handen schieten. Geen punt want hij kwam gelijk vragen waar stoffer en blik waren, pakte die en veegde alles snel op. Bij de deur naar buiten gekomen moest hij alleen de deurknop omlaag duwen en daarbij kantelde het blik een kwartslag en lag alles weer op de grond. Maar dat deed hem niets en zonder mekkeren veegde hij de boel nog een keer op. Keurige kinderen hebben wij toch bij ons.
Nadat wij als leiding hadden genoten van de taart die Hans en Helen, die er vandaag zijn, mee hadden genomen, gingen we het bos in voor het oasespel. Blijft leuk dat olifanten achter kippen aanrennen en dat het poema's niet lukt om geitjes in te halen. Voor we weggingen strikte Jordy nog wel even Eelco's veters. Dat is dus iets wat elk jaar hetzelfde is en lekker vertrouwd klinkt dat Jordy en Eelco..... Verder was Hans Palte er dus en dat heeft iedereen gemerkt. Cristiano kent hem niet en die geloofde gelijk dat je de tegenpartij gewoon onderuit moet halen. Nu is dat niet echt een risico want Cristiano heeft van alle kinderen het smalste postuur, maar het idee sprak hem dus wel aan. Voor het resultaat maakte deze tip trouwens ook geen verschil, want allebei de ploegen wonnen een potje. Het tweede potje liep wel wat raar af, want Bas stond ofwel te slapen ofwel liet zich expres tikken door Elke. Nu snappen de andere jongens van 16,15,14,13,12,11,10,9 en 8 dat laatste wel want Elke is volgens hen leuk, dus ook dat leverde geen enkel probleem op. Op de weg terug kwamen we er trouwens achter dat Justin nog op zijn croqs liep, dus zijn modemalheur blijft deze dag maar doorgaan.
Als laatste nog een paar bijzonderheden:
- Marloes vindt het superleuk.
- Tobias en Frits hebben zelf een levend cluedospel geschreven, waanzinnig knap.
- andere kinderen vragen of er bij levend cluedo wel iemand dood is.
- andere vraag die we hoorden: stel dat Sipke een hele rare foto van zichzelf op Facebook zet, krijgt Jelle daar dan last van wanneer hij ergens solliciteert (het is een tweeling)
- Robin heeft tijdens het volleyballen een smash van Hans geblokt.
- we zitten op een logeercamping en daarom hoef je hier niet te corveeen (maar het waren zeker niet Fleur, Imre, Melissa, Kyara of Joshua die dat zeiden want die heb ik al bij de vaatwasmachine zien staan).
- en als laatste voor Angelique: we hebben haar Jordy nog steeds bij ons.
'S-middags werd de Molenwijck onveilig gemaakt. Met 32 foto's door een deel van Loon op Zand en opschrijven waar die foto's zijn genomen. Een groep vroeg aan twee bewoners van die wijk of zij konden vertellen waar die foto's waren genomen, waarop die twee zeiden "oei, dat is helemaal aan de andere kant van het dorp, dat is best een eind lopen". Misschien dat zij dit spel dus ook maar een keer moeten doen, want de foto's waren echt bij hen om de hoek genomen. Verder heeft Jet vandaag een minikip gezien. Kennelijk hebben ze in Utrecht geen duiven.
Tijdens het eten kreeg Mike het nieuws van zijn leven te horen: hij zat bij Cristiano aan tafel en die vertelde dat bij Feyenoord Mike Obiku zijn trainer is. Omdat Mike zeker weet dat hij naar die Mike is vernoemd gaat hij nu een keer bij een training kijken. Verder hadden we een eerste ongelukje. Daisy ging onderuit en viel op haar kin, dat is intussen geplakt en ze heeft een indrukwekkende pleister op har kin. Wat wel geweldig is, is dat de dames van de slaapzaal waar ze slaapt allerlei beterschapstekeningen hebben gemaakt. Ook hier geldt dat uw kinderen schatjes zijn!!!
Vanavond is het weer weer helemaal niets. Er staat een film op want het is echt geen doen om een poos buiten te gaan lopen. Morgen hopen we maar weer op beter weer.
Tot dan.
ps. We proberen foto's te plaatsen, maar het internet is niet op zijn best, dus het duurt even! Sorry hiervoor.

Belinda

Fijn te horen dat we een goed opgevoede zoon hebben!
Jammer dat het weer wat roet in het eten gooien binnen lekker filmpje kijken wordt ook vast leuk. En... vooruitzichten voor morgen zijn beter. Veel plezier!