zomerkamp2015.reismee.nl

Maandag 17 augustus

Vandaag een verslag in een aantal losse punten, ze staan qua tijd op volgorde maar zijn wel op verschillende momenten getikt.

Jordy plakt post-tegels op zijn ansichtkaarten.
Eelco heeft het adres van Eline bij zich voor een kaartje, maar Eline is dit jaar mee op kamp. Nou ja, toch maar een kaartje sturen want hij had het adres en dat was toch wel leuk. Zijn tekst "het is leuk hier, volgend jaar weer?"
Wij snappen waarom het haar van een aantal jongens uit Utrecht wat wild zit. Volgens Koen Bruin kost de kapper daar 80 euro per keer, twee keer niet naar de kapper en je hebt genoeg geld gespaard om een week op kamp te kunnen!
Vanochtend duurt het even voordat we wat gaan doen. Komt doordat er eerst kaarten geschreven worden en dat is voor Anouk een dagvullend programma. 8 kaarten versturen en ze moeten natuurlijk helemaal worden volgeschreven.
Daniël (16 jaar oud) is dit jaar voor het eerst mee. Hij loopt inmiddels twee dagen met een grote verbaasde blik rond over wat het hier is en hoe het hier gaat. Wij denken dat hij op een vijfsterren all-in resort met eigen badkamer had gerekend. Op de vraag of hij het naar zijn zin heeft komt gelukkig wel een ja terug.
Lara Wiechman komt net de keuken in gelopen. Ze heeft een slechte dag want er zijn smekkies in alle smaken en zij heeft zweetvoeten gekozen. Waarom ze dan haar handen wast snappen wij niet, maar het zal vast helpen. Verder kan die smaak niet viezer zijn dan de geur op een van de jongensslaapkamers, maar dat gelooft Lara echt niet.
Vanochtend hadden we maar liefst drie jarigen. Lucas, Sipke en Jelle. Zag er echt heel lief uit, drie van die jongens met een bloemenketting om die op een stoel staan terwijl alle anderen enthousiast zitten te zingen.
Sven komt net voorbij. Hij gaat even naar zijn slaapzaal om zijn laarzen aan te trekken omdat we zo het bos ingaan. Als leiding vallen wij van onze stoel van verbazing want Sven is 3 en doet dat uit zichzelf, bij alle jongensvan 6 tot en met 14moeten wij dat een keer of zes vragen voordat het gebeurt.
De leiding die vanmiddag met het shoppen Cristiano in zijn groepje heeft wordt verzocht even bij te passen wanneer Cristiano iets tekort komt. Mag later in de week van hem worden bijgepast uit zijn efteling-enveloppe. Oh ja, hij gaat een PlayStation 4 kopen.
Julius heeft geen vrienden meer. Hij heeft gekozen wat we vanochtend gaan doen. Hij heeft gekozen voor levend kwartet en dat vonden zijn voormalige vrienden echt een waardeloze keuze. Nu weten we inmiddels dat Julius een heel relaxte gozer is, dus die heeft zo nieuwe vrienden en zit daar geen seconde mee.
Die oude vrienden hebben trouwens wel als gekken door het bos lopen rennen, dus zo erg vonden ze het toch niet, maar dat gaan ze natuurlijk nooit meer toegeven. Mika is trouwens erg goed in dit spel. Emmie blijkt heel hard te kunnen lopen maar Justin ook dus die trekken samen de langste sprint van het kamp, Marieke speelt heel slim, Patrick geeft nooit op, en eigenlijk doet iedereen zijn best om te winnen.
's-Middags gingen we shoppen in de stad. Daisy ging onder andere met Dilayda op stap en die zei heel enthousiast "we gaan eerst naar de SM-supermarkt". Het is Emte (wat klinkt als MT) maar ze dacht dat het SM was, omdat dat de afkorting is van S(uper)M(arkt). Prima winkel trouwens met hele behoorlijke koffie en een lekker bankje. Ook hebben ze blikjes cola voor 17 cent, iets wat Tristan en Rowan echt geweldig vinden. Kan volgens hen echt niet waar zijn.
Bij de Kruidvat verkopen ze nog steeds schepsnoep. Gelukkig voor onze kinderen dat dat er is en gelukkig met zeer relaxed personeel want er valt wel eens een snoepje op de grond. Renate had ook een goede middag want ze hadden papieren zakdoekjes met afdrukken van Frozen er op dus daar ging een doos met 8 keer 10 pakjes van 10 zakdoeken van mee.
De afsluiting van het winkelen (behalve de Kruidvat en de Emte heeft deze wereldstad niets te bieden) is traditioneel een bezoek aan de snackbar. Bijna alle kinderen hebben daar speciaal geld voor over gehouden, dus de snackbarhouder doet goede zaken. Zeker nadat de patat van Marloes op de grond gaat en we voor haar een nieuw portie bestellen. Vooral de chef special (een broodje hamburger) vindt gretig aftrek. En dan heeft iedereen tussen de middag gewoon gegeten en weten we zeker dat de bloemkool straks ook nog op gaat.
Dilayda had nog een mooie opmerking. Op tv of in een film zie je nooit echt bloed behalve in NCIS. Daar is het echt echt.
Na de bloemkool zijn we vanwege de stromende regen maar naar binnen gegaan om "a minute to win it" te spelen. 10 verschillende spelletjes waarbij je binnen een minuut iets voor elkaar moet zien te krijgen. Er wordt bloedfanatiek gespeeld. Haalt iemand iets dan wordt er door de ploeg waar hij of zij inzit heel hard gejuicht, haalt iemand iets niet dan wordt hij of zij weggehoond. Wees niet bang, alles gaat echt helemaal goed, want degenen die iets niet hebben gehaald worden bij het volgende spel dubbel zo hard aangemoedigd. Zo maar wat zaken die opvallen:
- Suzanne kan heel snel touwtje springen.
- Matthijs kan touwtje springen zonder dat het in zijn rug schiet.
- bij het touwtje springen, springen jongens drie keer zo hoog als meisjes maar ze gaan daardoor ook drie keer zo langzaam.
- Pim is kampioen Beer-Pong, een spelletje waarbij je een pingpongbal via een stuit in een bierglas moet laten landen. 4 pogingen waren voldoende om dat 3 keer voor elkaar te krijgen, die gaat later heel vaak gratis drinken.
- de mannen van Dijkshoorn zijn zeer populair maar iets minder lenig dan wij dachten.
- Tanya en Daisy kunnen daarentegen wel heel elegant op hun billen gaan zitten en dan weer opstaan zonder dat ze een balancerende pingpongbal laten vallen.
- Lara Wiechman maakt echt hele rare geluiden wanneer ze met een tennisbal geklemd tussen haar knieën moet lopen, Syb maakt er de belangrijkste zaak van de wereld van (hij is echt supergeconcentreerd) en Marvin kan zo waanzinnige afstanden springen zonder de bal te verliezen.
- Tristan kan touwtje springen terwijl zijn spijkerbroek afzakt.
- twee ballonnen een minuut in de lucht houden is veel moeilijker dan je zou denken, probeer het thuis vooral ook een keer.
Het is nu dinsdagochtend en we zijn klaar, als leiding denken we dat iedereen ondanks het slechte weer toch een hele leuke avond heeft gehad.

Leo Faasse

Bedankt weer voor deze hele leuke bijdrage, leuk om te lezen en wordt gewaardeerd dat je ondanks de inspannende dagen hier ook nog de moeite voor neemt, superleuk!