zomerkamp2015.reismee.nl

Dinsdag 18 augustus

Dinsdag

Gelukkig begon deze dag met zon. Echt raar, na twee dagen alleen maar regen ineens een strak blauwe lucht. En dan ook nog eens twee jarigen met Jada en Marisca, echt een feest. Helaas klopt alleen het tweede deel van deze tekst, want het is weer eens Kazim-Richards weer, werkelijk te slecht voor woorden.
Afgelopen nacht gebeurde er trouwens nog wel van alles. Justin vond zijn deo en spoot zich vlak voor het slapen blij helemaal in. Ook zijn mond en gezicht, dus we zijn blij dat Justin een bril heeft want het lijkt ons best pijnlijk wanneer je je ogen vol spuit met deodorant. Indyra heeft alvast groepjes gemaakt voor de Efteling. Zij zit samen met Sipke in een groepje en de rest zoekt het maar uit. Jordy Steehouwer legt Jordy Buik uit dat zijn moeder naar zijn moeder heeft gebeld om te vragen of het goed was dat ze hem Jordy zou noemen. Vindt Jordy Buik helemaal oké, maar hij heette toch echt eerder Jordy dan Jordy Steehouwer. Ook blijkt Guus de topper bij touwtje springen te zijn, dus dat de jongens drie keer zo langzaam springen als de meisjes klopte niet in alle gevallen. Jordy Buik sliep met een zak wokkels als knuffel, waardoor de leiding van zijn kamer hem dankbaar was toen zijom 6 uurin de ochtend wakker werden gekraakt.
Verder is deze dag speurtochtdag. 's-Ochtends en 's-middags wandelen door het bos, met een lekker gebakken eitje als lunch, dit keer bij uitzondering verzorgd door Remco en Jerry. Verder is de speurtochtdag voor een enkel groepje ook de verdwaaldag. Dit keer was de twijfelachtige eer weggelegd voor het groepje onder leiding van Hans en Mike, deze verklaarden dan ook dat in hun ogen een boom een boom is en daar op geen enkele manier uit opgemaakt kan worden waar je je bevindt in een bos. Wat ook niet meewerkt is dat opdracht 3 niet op de aangegeven plaats ligt en door dit alles zaten Hans en Mike met hun groep nog te lunchen, terwijl de eerste groep al binnenkwam van het middaggedeelte.
Verder gebeurt er altijd van alles tijdens zo'n speurtocht, een kleine greep uit onze dag;
Fenny werd gebeld door Jan Vijfvinkel, die alleen belde om te vertellen wanneer Jerry geboren is. Erg toevallig omdat dit ook een vraag was bij een van de spelletjes van de speurtocht. Nog toevalliger was dat ook twee keer de voicemail van Tini Westermeijer, de moeder van Jerry, Fenny belde.
Samuel werd door Mike gevraagd of hij Tara geen leuke kampverkering vindt, waarop Samuel antwoordde dat hij dat Samuniet vond. Vervolgens wist Samuel Mike te vertellen dat hij zo lelijk is, dat zijn huisdier nog bij hem weg zou lopen. Dit soort moppen worden eigenlijk alleen maar tegen de leiding verteld en Mike kon er dan ook hartelijk om lachen.
Kim Cohen wist te vertellen dat zij geen familie is van Job Cohen, de bekende voetballer.
Lara Samuels wist zeker dat als je cola en mentos tegelijk in je mond en dan je hoofd schut, doet dit gaat schuimen. Twee rollen mentos en een halve hersenschudding verder schuimt er nog erg weinig.
Verder vinden wij het 'vervelend' dat Imre en Fleur niet luisteren. De beide dames hebben na iedere maaltijd tot nu af staan wassen terwijl de leiding ook graag heeft dat ze plezier gaan maken. Verder is het voor ons natuurlijk fantastisch dat ieder kind uit zichzelf opstaat en helpt, zo stond Grote Koen, die voor het eerst meegaat, ineens eten op te scheppen voor kleinere kinderen.
Bas had erg last van zijn enkel en kon volgens hem absoluut niet het tweede gedeelte van de speurtocht lopen. Fijn om te zien dat hij een half uur later met Quirijn, die toch echt niet meer zo klein is als 6 jaar geleden toen hij voor het eerst meeging, op zijn nek door het zand sprintte.
Lennart ging bij het ontbijt pizza bestellen. Voor iedereen, en een paar extra, zelf lust hij er wel anderhalf. Dat pizza Nutella bestaat gelooft hij niet. Melissa, die zoveel Nutella eet dat zij er bijna aandelen bij krijgt, is nog steeds in shock. Inmiddels zegt Lennart dat het eigenlijk een grap is.
Nikkie was blij dat we chickentonightaten. Rijst hoefde ze er niet bij.
Elke werd gevraagd of zij haar tweede matras wilde afstaan. Voor de leiding uitleg kon geven had zij al ja gezegd, verdere uitleg hoefde zij niet want het werd vast niet zomaar gevraagd. Voor ons weer een bevestiging dat we echt alleen maar aardige kinderen bij ons hebben.
Dilayda was erg verbaasd dat de oma van haar moeders oma ook de oma was van de oma van Hans. Hans is inmiddels omgedoopt tot ome Hans.
Julie kan op haar handen staan en met haar voorhoofd de grond raken. Dit alles gecontroleerd en zonder vallen.
Inmiddels zie ik vanuit de keuken alle kinderen bezig met een Minions avondspel en dendert het babababananananana liedje voor de 82e keer voorbij. Zoek maar eens op, verveelt nooit. Ook erg leuk om te zien hoe de leiding de tekst verdeeld, terwijl de tekst dus alleen maar uit ba en na bestaat. Vooral Daisy neemt haar taak erg serieus, maar die is dan ook best hard op haar hoofd gevallen deze week. We moeten nog steeds iedere nacht om de drie uur de tegels waarop ze viel wakker maken.
Remco pakt zijn laptop om de tekst van het babababbabababababbananannaanannananananaana liedje op te zoeken terwijl deze dus op papier meegeleverd wordt. Ook bij de leiding begint het gebrek aan slaap mee te tellen.
Welterusten en tot morgen!

angelique

Whahaha geweldige verhalen!! Zo leuk om te lezen en super bedankt voor alle goede zorgen!

Liselore

Vind zo gezellig om jullie verhalen te lezen en dat iedereen het weer leuk heeft! Ook om te lezen dat je kind zich gedraagt haha

jan vijfvinkel

Kan ik dat telefoontje declareren. Naaa zal wel weer niet.