zomerkamp2015.reismee.nl

Woensdag19 augustus

Tijdens het ontbijt werd de leiding blij verrast met een lekker taartje! Ook dit jaar werd het weer zeer gewaardeerd en er is zeker van genoten. Wat de taart extra lekker maakte was dat we zowaar er van konden genieten in het zonnetje, en die is de rest van de dag niet meer weggegaan.
Na het ontbijt hebben we Frozen oase gespeeld, de jongens tegen de meisjes. Dit spel is wereldberoemd vanwege de hoge mate waarin er vals gespeeld wordt bij dit spelletje, maar de leiding sprak dit keer van te voren af dat het dit keer echt oprecht een keer helemaal eerlijk zou verlopen. De jongens wonnen...
Als lunch voor aanvang van de zeskamp kregen de kinderen dit jaar traditiegetrouw pannenkoeken te eten. Bijzonder was dan wel dat we s'middags geen zeskamp gingen doen. Verder was het jammer dat we door de toenemende aantallen wespen deze pannenkoeken binnen moesten eten, zeker omdat het weer dus zo mooi bleef.
Na de lunch was het dus tijd voor de zes.. O nee, we gingen naar de duinen om daar te slagballen. Dit stond eigenlijk voor de zondag gepland, maar toen was het zulk slecht weer dat dit voor niemand een leuke activiteit was geweest. Het slagballen werd met veel enthousiasme en plezier gespeeld en Quirijn kreeg het voor elkaar om Hans, die met zijn camera in het veld was gaan zitten, vol te raken tijdens zijn slagbeurt. Wij denken dat het om een bewuste wraakactie gaat, omdat Quirijn nog steeds vindt dat hij de nummerloop verloren heeft door Hans zijn onkunde.
In de avond gingen we bbq'en, en om er voor te zorgen dat uw kinderen toch vitamines binnenkregen na de pannenkoeken, werden er komkommer partjes aangeboden, die verbazingwekkend genoeg niet op zijn gegaan. Verder duurde het bbq'en voor een aantal kinderen toch tekort, aangezien Jordy Buik nu (half elf 's-avonds) met een hamburger op bed ligt en Justin met een stokje saté. Dat zal een fijne aanvulling worden op het inmiddels aangelegde laminaat van snoepjes en andere zoetigheden.
Verder viel het heel erg tegen dat Fleur vanavond niet afgewassen heeft. We aten dan ook van plastic servies en we denken dat die teleurstelling voor Fleur het grootst was.
Verder kreeg Dilayda Melissa in shock: ze vroeg of Melissa een visgraatvlecht wilde maken. En voor wie Melissa niet kent, die vindt een elastiekje rond een paardenstaart al meer dan genoeg.
Vanavond vroeg naar bed, want morgen moeten we vroeg op om de dag in de Efteling optimaal te benutten. Wat ons dan weer wel zwaar valt is dat Bas, die op zijn 7e voor het eerst meeging, zich staat te scheren.
Lucas lag al te slapen maar werd wakker van het douchen en omkleden van zijn kamergenoten. Na het wakker worden trok hij direct een blikje Mountain Dew open, een energie drankje met extra suiker want je moet energie hebben om over de Efteling te rennen. Zelf vond hij dit niet raar, hij moest toch nog tanden poetsen.

Anita

fijn dat de regen een keertje wegbleef en dat de zon het kamp gevonden heeft.
Veel plezier in de Efteling.

Linda Urgert

Erg leuk om elke dag jullie avonturen te kunnen lezen. Heel veel plezier allemaal in de Efteling!!

Sharmila

Heel veel plezier in de Efteling. Kunnen jullie aan Tristan en Rowan doorgeven dat hun kamer klaar is? Groetjes