zomerkamp2015.reismee.nl

Donderdag 20 augustus

Donderdag Eftelingdag

Na weer een korte nacht was de donderdag daar. En dat leverde paniek op: blauwe lucht en zon. Dat hadden we nog niet gehad en de meeste kinderen wisten ook niet wat dat was. Even uitgelegd en toen deden ze met bijna z'n allen toch maar een korte broek aan.
Na het ontbijt waar ook lunchpakketjes werden gemaakt reed de bus voor. Blijft echt geweldig dat we dat niet door het zand hoeven te ploegen want je bent minder moe wanneer je er aankomt en je bent er ook nog eens bijna een uur eerder. Bij de Efteling ging het inchecken snel. De wandeling richting python (waar het diner plaats zou vinden) ging vervolgens met wat hindernissen. Het EK paardensport is nu bezig, maar met een mannetje of 15 hebben we toch een paar enorme hekken gepasseerd waar de paarden van Jeroen Dubbeldam toch moeite mee zouden hebben. Dat is dan ook de reden dat maar 15 man die hindernissen deed en de rest even terugliep. Wel knap dat het die 15 lukte.
Vanaf de python ging iedereen een kant op. Hoe of wat kunt u morgen lezen want daar laten we de kinderen zelf wat over zeggen. Wel wat bijzonderheden die ons opvielen:
- Het slaapt lekker op een bankje in de Efteling
- De rijen waren lang
- Jordy Buik wilde op een gegeven moment een flesje limonade kopen. Hij kwam 10 cent tekort waarop Renate zei "dat leg ik wel bij". Ze had geen muntjes op zak dus betaalde met een tientje. Even later zei Jordy daarop "maar ik heb nog meer dan 5 euro want dat heb ik teruggekregen toen ik mijn flesje kocht". Tsja, hij had dus goed gezien wat er terug was gegeven maar even gemist dat dat het geld van Renate was.
- de frietjes smaakten best oké, maar het duurde heeeeeeeeel lang voor iedereen had.
-wanneer een wesp je in je lip steekt krijg je een gratig ijsje van de Efteling. Heeft Iris voor ons getest.
- Tanya kwam toen w terug waren langs want ze had een rare teek op haar voet. Ze zette haar rechter been op een bank om dat aan Renate en Robin te laten zien, maar die zagen niets. Dus dat was inderdaad een rare teek. Riep Tanya ineens "o nee, het is mijn andere voet". En daar zat inderdaad een teek die er direct uitging.
Na de Efteling gingen we weer met de bus naar het kamphuis. Daar stond vlaai voor iedereen klaar. Hadden we gisteren al binnen gekregen, maar omdat de dag toen erg vol was en we ineens ijs voor bij de bbq hadden, hebben we het uitdelen daarvan even een dag doorgeschoven. Dank voor de gift, want alles ging tot de laatste kruimel op.
Na de taart ging iedereen van 12 en ouder het bos in voor dodende straal. Alles onder de 12 ging bingoen. Nou ja, alles onder de 12. Eigenlijk heeft alleen Pim gebingoot want hij haalde bijna alle prijzen binnen. En dat was best moeilijk, want Renate en Carla draaiden de bingo en maakten het volgens elkaar steeds moeilijker. Toen ook nog eens nummer g werd omgeroepen snapte helemaal niemand er meer iets van. Maakt het winnen van prijzen dus extra knap.
Dodende straal werd ook goed gespeeld. Weinig gegil en veel geren. Zo stortte Job vlak nadat hij bij een post wegrende ineens ter aarde, stond op, riep "hier ligt een kuil" en rende weer even hard weg. Emmie had een iets andere tactiek. Dat was er een van zo stil mogelijk doen op de hei zodat de jager je niet ontdekt. En dat is haar echt heel goed gelukt want ze is 0 keer gevonden door de jager. Bas was boos omdat hij op het pad toch werd gezien ondanks zijn camouflagepak. Maar ja, dan moet je daar ook maar niet mee op een pad gaan lopen. Thijs kwam op gegeven moment aan bij de post van Petra en Jerry. Toen zij zeiden dat ze post B waren, reageerde Thijs met "maar jullie zitten verkeerd". Dat hij misschien zelf verkeerd was gelopen kwam echt geen moment in zijn hoofd op. Uiteindelijk bleken Fleur en Imre dit spel gewonnen te hebben.